Mtn2-PvP Forumu
HoşGeLdiniz...! Forumumuza Üye Olarak Konularımızdan Faydalanabilirsiniz...!


         Mtn2-PvP ForumuHoşgeldiniz :
En son ziyaretiniz :
Mesaj Sayınız : 0

 
AnasayfaSSSKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Skill rehberi

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Oyun Sahibi

Oyun Sahibi
avatar

Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 212
Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 18/01/10
Nerden Nerden : Konya

MesajKonu: Skill rehberi   C.tesi Ocak 30, 2010 12:43 pm

Herkese merhaba.

Birçok oyuncunun Cabal ile ilgili en büyük
sıkıntılarından biriside skill seçimi. Hazırladığım rehber sayesinde
kendi başınıza sizin için en uygun olan skill kombinasyonlarını elde
edebiliceksiniz. Hazırsanız başlıyorum..


Öncelikle ben bir
Force Shielder'ım. Örnek olarak baz alacağım skillerde kendi char'ımın
skilleri olsada büyün classlara önderlik edecek içeriklere sahipler.

--------------------------------------


Enlarge this imageReduce this image Click to see fullsize


--------------------------------------

Attack Amp

Amp kelimesi yükseltmek anlamına gelir.
Skill'in ampi kadar atağınızı katlar.
Örnek: 100 atak sahibi olan bi karakter 1.5 ampli bir skille sahipse skill boyunca 100x1,5=150 atak sahibi olur.
Skill magic'e dahilde magic ataginizdan, sworda dahilse sword ataginizdan etkilenir.

Add.Attack

Amplenmiş atağınızın üstüne eklenecek atak gücüdür.
Üstteki örnekdeki skillin 300 add.atak özellği olduğunu düşünürsek, 150+300=450 atak gücünüz olur.

Efekt

Add.attack
ve range arasındaki bölümde yazan bütün özellikler o skillin
efektidir. Shield Splinterda gözüktüğü üzere 3 efekti mevcut.
Down, Knock Back, Stun, Critical rate/damage inc., Hp down, Debuff.......
Down özelliği rakib(ler)i yere düşürür.
Knock Back özelliği rakib(ler)i geri fırlatarak yere düşürür
Stun özelliği skillin animasyonu bittiğinden itibaren yanında belirtildiği süre kadar rakip(ler)i kilitler.

Critical rate/dmg inc., O skill için critic rate ve damagenizi arttırır. ÖNEMLİ NOT: Bu özellikden gelen rate/damage maximum limit sınırlarına dahil değildir.

Hp
down özelliği skill animasyonu başladığından itibaren belirtilen süre
boyunca her 2 saniyede bir belirtilen miktarda hedefe hasar verir.
Debuff özelliği skillin üzerinde yazanlar doğrultusunda hedefe zararli etkiler verir.

Range

Skilin etki mesafesini belli eder.
Range
1 ile başlarsa o skilli vururken rakibinizin tam üzerinde duruyorsaniz
chariniz otomatikman kenara cekilip vurucaktir(sadece bu hedef
aldiginiz rakip için geçerlidir)

Limit

Skillin
etkisi, kullanıldığı birimden Limit değerinin karşılığı kadar uzaktaki
birimlere sıçrar. Bu AoE(area of effect, Türkcesi etki alanı) ile
karışmamalıdır. AoE her skill için farklıdır. Limit ise kendisini daha
çok skilin "range" dışındaki hedeflere etkisi ile farkedilebilir. Önemli:
her sıçrayan damage,efekt yeniden limit dahilindeki başka bir hedefe
atlayabilir. Örnek olark etrafınızı tamamen saran yaratıklara Cannon
skili ile vurduğunuzda AoE dışında kalan yerlerdeki hedeflerin bile
damage almasını gösterebiliriz.

Piercing effect ise skilin delici özelliğinin olduğunu belitir. Her delmeden sonraki vurulan hedefde limit etkisi vardir.

Cool Time

Skilin
kullanıldıktan sonra pasif durumda kaldığı süreye denir, Combo ve Stun
ayarlamalarinda dikkat edilmesi gereken özelliklerden biridir.

Cast time

Skilin "COMBOSUZ" halde kullanılış süresidir. DPS ayarlamalarında çok önemli bir yeri var bunu birazdan anlatıcam.


The
number of targets and their location within the range affect the
numbers of attack. The numbers of attack affects the amount of damage.
Pierce through the selected target.


Bu özelliğin
anlamı şudur. Bu yazının geçtiği skiller hesaplanılan hasarın 2 katı
miktarinda hasar verirler ve skilin normal vuruşundan daha az sayıda
vurarak etki gösterdiğiniz hedefler normal hasarin altında hasar alir.
Yani ne kadar vuruş o kadar damage. Ayrıca sahip oldukları range aktif
olarak etki etmez. Uzakta seçtiğiniz bir hedef ile aranizda başka bir
hedef var ise karakteriniz uzaktaki hedefe doğru aradakileri delerek
ilerler skill esnasında.
----------------------------------------------------------------------

DPS HESABI

DPS=Damage Per Second(saniye başına düşen hasar)

Pek
çok oyuncunun yanlış düşündüğü şey fazla damage vuran skillerin iyi
olmasıdır. Ama 1000 damageyi 5 saniyede vuruyorsanız saniyede 200
damage vurursunuz, karşıda 200 damageyi 1 saniyede vuran birisi varsa
onunla eşdeğer konumdasınızdır.

Dps hesabı basitçe

[(atak/magic gücünüz)x(toplam ampiniz)]+(Add attack)+(magic atak kullanıyorsaniz toplam Add damagenizdir)

Bu işlemler ile toplam damagenizi elde edersiniz. Dps için ise yapmanız gereken şey toplam damageyi, hesapladığınız skillin "CAST TIME"ına bölmekdir.


Yüksek
dpsli skiller her zaman işinize yarayacaktır ama AoE kavramı özellikle
kalabalik hedeflere karşı etkisini gösterir. Seçim olarak iş size
kalmış durumda ne zaman hangi skilli kullanacağınız o anki duruma
kalmış birşey.


PVP skill seçimi

Evet
yüksek dpsli skiller gerçekten etkililer fakat oyunun eğlenceli
kısmının büyük bölümünü kaplayan pvpde can doldurma şansınız
olmadığından işlerin bazen tepetaklak gittiği durumlar oluyor.

PvP bir zamanlama/şans düellosudur. "en iyi skill" her zaman "en iyisi" değildir.

Ep2den
itibaren neredeyse bütün charların(wa-wi haric) critic atak konusunda
söz sahibi olduğunu herkes bilir. Ve criticler işi apayrı bir boyuta
çeviriyor.

Karakterinizi critic gücüne dayalı kuruyorsanız size kesinlikle DPSDEN FAZLA ÖDÜN VERMEDEN biraz daha atak gücü yüksek skillere yönelmenizi öneririm. Sebeplerine gelince;

Critic
işi aslında tam bir şans işi. Crit atamayan her halde ölüdür o yüzden
crit atabilme şansını daha pozitif değerlendirmekde fayda var.

Tek
bir skille critic vurma şansınız eğer yuzde 40 ise 2 skille birden
critic vurma şansınız yuzde 16dır. Bu sebeple hızlı skilleri kullanarak
1000 damageyi crit ile vurmaktansa daha yavaş bir skill kullanarak 1000
damageyi tek crit ile vurabilirsiniz. Çünkü atak hızı arttıkça ayni
surede daha çok saldiri yapıcaksınız buda sizin üst üste critleri tam
getirmenizi zorlaştırıcak.


Yüksek dpsli skillerin bir başka
dez avantajı ise bitiriş konusunda yetersiz kalmaları. Cabal'de
karakterlerin rakiplerine yaptıkları son hamle, süresi ne kadar uzun
yada kısa olursa olsun, skill işlemeye başladığı andan itibaren rakibi
etkisiz hale getirir. Bir çok karakterin yüksek dpsye yöneldiğini düşünürsek
onlar seri skillerini vurana kadar sizin vuracağınız büyük bir skill
işi bitirebilir. Halbuki karşıdaki daha yüksek damageli bir skill
kullansaydı sizi alt edebilirdi değil mi??

-------

Elbette tam tersinide yapabilirsiniz. "Ya o büyük skill crit gelmezse??" sorusu sizi tersini yapmaya yönlendirebilir. Ama unutmayın birşeylerden vazgeçmelisiniz.

-------

Dungeon-Bosslar için skill seçimi

Karakterlere karşı yaptığınız saldiriların aksine, dungeon yaratıkları ve özellikle Bosslara karşı yapılan atakların hepsi bir bariyerden
geçer. Eğer rakibin kırılma noktasi 1000 ise sizin toplam atak
puanlarınız 999da kalirsa vurduğunuz damage komik miktarlarda olur.
Elbetteki buda dpsyi etkiler. Bu sebepden ötürü dungeonlarda Toplam
hasarı daha yüksek skiller kullanmanız daha elverişli. Zaten o skilleri
boşuna koymamışlar oraya:)

Savaşlar ve 1vsX

Kendinizden
fazla sayıda oyuncuya karşı oynuyorsanız ve özellikle NW(Nation War)'da
iseniz mesafeli skillerin gücünden bahsetmeye gerek yok. Bir warrior
bile lvl 20 cannonları kullanmalı bana sorarsanız NW'da. Etki alanı
harikadır ve seridirler. Ayrıca kalabalığa karşı savaşırken dikkat
etmeniz gereken şey skillin limit'idir. Limit'i her zaman
yüksek skiller kullanmaniz sizin daha çok rakibe hasar bırakmanizi
saglar bu sebeple daha etkili bir eleman olursunuz.

Şimdilik yazacaklarım bu kadar. Aklıma gelen ekstra bilgiler olursa eklerim. Saygılar Cabal Türkiye.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://mtn2-pvp.yetkinforum.com
 
Skill rehberi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Mtn2-PvP Forumu :: MMORPG Online Oyunlar :: Cabal Online-
Buraya geçin: